De uitkomsten van de Proeverij

Aan de hand van de uitkomsten van de Proeverij is het Jongerenteam aan de slag gegaan om een vernieuwd, verleidelijk programma neer te zetten. In onderstaande video wordt toegelicht wat de richting is. Of eigenlijk, wat de richtingen zijn:

Wat we gaan doen, maar dan in bullets

  • We gaan meer activiteiten organiseren, op kleinere schaal, diverser en dichterbij de jongeren (vaker regionaal en plaatselijk).
  • De focus ligt op de leeftijd 18 t/m 25 jaar.
  • We zorgen voor continuïteit en variatie in het aanbod. Het eventprogramma fungeert daarbij als een vliegwiel voor het jongerenprogramma. Uit de events halen we 'content on demand' en promotie voor weer nieuwe events. Zo ontstaat er een duurzaam programma en geen afzonderlijke events.
  • We splitsen ons aanbod de komende tijd in 2 doelgroepen: de 'apostolische superfans' en de 'nieuwe fans'. We streven bij het totaal naar aantrekkelijkheid voor zo veel mogelijk jongeren die op zoek zijn naar zingeving.
  • We toetsen ons aanbod en belangrijke stappen eerst bij ons panel van jongeren (+20 personen).
  • We gaan samenwerken met een jongerenmarketingbureau en vergroten hiermee ons bereik. We zetten in op aantoonbaar effectievere communicatie en promotie. Samen met zo'n bureau verkennen we de wenselijkheid van een nieuw, herkenbaar jongerenmerk of -label.
  • Ook gaan we naar de jongeren toe: via bezoeken aan alle kringen en via individuele gesprekken in het land.
  • We verkennen de komende tijd verbindingen met MB en iederal.
  • Dit najaar: o.a. een jongerendienst, 4x kampvuurgesprekken met singer-songwriter, 4x anderen helpen in 4 regio’s via Stichting Present, 4x filmavond in 4 regio’s.

Op apgen.nl/jongeren vind je binnenkort actuele informatie en een overzicht van de activiteiten.

We hopen dat we je enthousiast hebben gemaakt! Graag blijven we regelmatig met elkaar in gesprek. Feedback, synergie en hulp zijn voor ons van essentieel belang. Heb je ideeën of pik je belangrijke signalen op? Schiet ons dan gerust aan!